back

De groei van Trinamics: Nieuwe identiteit, nieuwe mogelijkheden.

De groei van Trinamics: Nieuwe identiteit, nieuwe mogelijkheden.

2024

Remco Droog
Commercieel Manager

Mohamed Boussoufi, CEO van Trinamics, en Andy Mosmans, oprichter en CEO van VENGEAN, delen hun inzichten over de recente rebranding van Trinamics. Trinamics heeft samen met VENGEAN een nieuwe merkstrategie, visuele identiteit en communicatiecampagne ontwikkeld. Ze bespreken de keuze voor een vernieuwde merkpositionering, het thema "Taking on Tomorrow," en de creatie van de bijbehorende Brand Movie. Hiermee zet Trinamics een volgende stap om haar partners te ondersteunen in hun ontwikkeling en klaar te stomen voor de toekomst.

Trinamics, het vooruitstrevende recruitment- en detacheringsbureau gespecialiseerd in het verbinden van ervaren technische professionals met toonaangevende bedrijven in de tech- en industriële sectoren, gaat een volgende fase in. Onderdeel van deze groei en innovatie is een grootschalige rebranding, die in nauwe samenwerking met VENGEAN wordt uitgevoerd. We spreken CEO Mohamed Boussoufi en VENGEAN medeoprichter Andy Mosmans over de samenwerking, de nieuwe visual identity, het nieuwe communicatieconcept en de Brand Movie die daaruit voortkwamen.


Kunnen jullie toelichten wat Trinamics precies doet en waar de organisatie voor staat?
Mohamed: Trinamics is al 20 jaar actief in het verbinden van technisch talent met bedrijven in de high tech, automotive en industriële sectoren. Onze focus ligt op een persoonlijke en transparante aanpak. We zijn geen partij die snel even mensen plaatst en weer doorgaat. Trinamics is een echt betrokken partner voor zowel onze klanten als voor de technische professionals met wie we werken. We hebben een sterke reputatie opgebouwd met toonaangevende high-tech organisaties. In alles wat te maken heeft met technologie, zowel nu als in de toekomst, blijft de menselijke factor de grootste uitdaging. En wij zien het als onze missie om hierin de oplossing te bieden.

Wat was het oude communicatieconcept van Trinamics?
Mohamed: Ons oude concept draaide om het verbinden van mensen met techniek. Dat is nog steeds de kern van wat we doen, maar er was destijds nog geen diepere strategische basis voor ons merkverhaal. De slogan dekte functioneel onze werkzaamheden, maar we wilden meer nadruk leggen op de persoonlijke aanpak en onze rol als partner die meedenkt met de toekomst van onze tech talenten en gewaardeerde opdrachtgevers.

Wat was de aanleiding voor de beslissing om de merkstrategie te herzien en een nieuwe campagne te lanceren?
Mohamed: Onze ambitie om verder te groeien, zowel in Nederland als internationaal, heeft ons aangezet tot deze stap. We hebben in 20 jaar al een indrukwekkend portfolio opgebouwd, maar het werd tijd om dat naar buiten te brengen en onze merkpositionering te versterken. Vooral ook met onze grootaandeelhouder, One Two Capital, liggen er volop kansen. Daarnaast willen we het verhaal van Trinamics beter vertellen: dat we niet zomaar een recruitmentbureau zijn dat weten onze opdrachtgevers al jaren, maar dat we een echte partner zijn die bedrijven helpt future-proof te blijven op het personele vlak.


Hoe kwam de samenwerking tussen Trinamics en VENGEAN tot stand?
Mohamed: We hebben al eerder met VENGEAN samengewerkt via andere bedrijven in het One Two Capital portfolio, zoals Welten Groep en Rakoo. Hun werk en resultaten spraken voor zich, dus een pitch was eigenlijk niet nodig. We wisten dat VENGEAN de juiste partner zou zijn om ons te helpen bij deze rebranding. Hun nuchtere aanpak en betrokken instelling sluiten perfect aan op onze visie en doelen.

Andy, hoe hebben jullie de opdracht van Trinamics vormgegeven en uitgewerkt?
Andy: Samen met Trinamics hebben we gekeken naar hun kernwaarden en ambities. Om de positie bij zowel interne als externe stakeholders te verankeren, hebben we een nieuwe brand strategy, -story, -theme, visuele identiteit, website en een volledig 360-communicatieconcept ontwikkeld. Het thema "Taking on tomorrow" staat hierbij centraal, waarbij Trinamics zowel opdrachtgevers als specialisten ondersteunt in hun ontwikkeling en groei. Dit stelt hen in staat om hun toekomst veilig te stellen en bij te dragen aan een grotere rol in de technologische sector.

Wat is er typerend aan de vernieuwde branding en de campagne?
Andy: Wat de nieuwe branding zo krachtig maakt, is dat het de menselijke aspecten van de technologische sector benadrukt: 'humanity'. De nieuwe visuele identiteit is strak en modern, en straalt vertrouwen uit. Met het thema "Taking on tomorrow" laten we zien dat Trinamics opdrachtgevers en specialisten helpt niet alleen hun huidige uitdagingen aan te pakken, maar ook een groter toekomstaandeel te verwerven.

Onderdeel van de rebranding is ook een Brand Movie. Kunnen jullie daarvan het idee toelichten?
Andy: De Brand Movie brengt het merk Trinamics echt tot leven. In een wereld die steeds verder digitaliseert, groeit de vraag naar technische professionals in rap tempo. In de Brand Movie ontdek je hoe Trinamics een sleutelrol speelt in het oplossen van dit vraagstuk. Door hun diepe kennis van de technische sector en 20 jaar ervaring weten de betrokken consultants van Trinamics die altijd bereikbaar zijn, keer op keer de juiste match te maken tussen tech talent en bedrijven. De film toont op een stoere, video-clip achtige wijze een aantal archetypische tech professionals – ‘tried & tested tech talent’ – die werken aan baanbrekende innovaties. Hiermee wordt duidelijk en invoelbaar dat Trinamics zowel bedrijven als tech talenten in staat stelt om hun eigen toekomst vorm te geven en daarmee die van de technische sector.

Deel dit artikel

In other news

Blijf op de hoogte van het tech nieuws
van morgen

Het tech nieuws van morgen en het laatste nieuws vanuit Trinamics.

signup_form.disclaimer